Ostrov: MHD má nové jízdní řády a asi skončí i Dopravní podnik (TV Západ)

Ostrov: MHD má nové jízdní řády a asi skončí i Dopravní podnik (TV Západ)
Městská hromadná doprava v Ostrově se chystá na nové jízdní řády. Zároveň nedávno zvolené vedení města zvažuje, jakým způsobem nadále provozovat zdejší dopravní podnik. Současný stav není podle vedení optimální.

„Ty změny byly připraveny ještě bývalým vedením města. Jedná se o akci Dopravního podniku, který vyhodnotil některé linky a některé spoje jako ztrátové. Dojde k omezení ztrátových spojů směrem k nádraží. Neprokázal se zde předpoklad, že autobusy budou jezdit aspoň s patnácti lidmi. Ten předpoklad zde prostě nebyl. Dále má dojít k omezení spojů na průmyslovou zónu, mimo ty hlavní špičky. Tzn., že směny, jak byly zvyklé jezdit ráno, v poledne a večer, zůstane zachováno. Změny jízdních řádů byly schváleny odborem dopravy, tuším 6. dubna. Rozhodnutí nabylo právní moci 21. dubna. Nové jízdní řády by měly platit od 1. května,“ uvedl místostarosta Petr Šindelář.

Jak nadále bude fungovat Dopravní podnik se ještě má rozhodovat. Málo pravděpodobné je, že zůstane vše jako doposud.

„Upřímně řečeno dneska Dopravní podnik využívá dva autobusy. Nezdá se mi, kvůli dvěma autobusům, příliš hospodárné tady udržovat v chodu společnost, která potřebuje účetního, jednatele a dozorčí radu. Nejspíš se vrátíme k modelu, který tady byl v minulosti. A to, že město uzavře smlouvu o zajištění dopravní obslužnosti přímo s komerčním dopravcem na tři či na pět let nebo na dobu klidně i delší. Služby budou poskytovány asi ve stejné kvalitě, akorát bez kapitálové účasti města,“ naznačil Šindelář.

Město mělo pro letošní vyčleněno více než 4,5 milionu korun na dotaci pro Dopravní podnik.

„K tomu jsme se zřejmě ani nepřiblížili. Výroční zpráva, účetní závěrka – to budeme mít k dispozici až v červnu. Předpokládám, že drtivá většina nákladů Dopravního podniku byla částka připadající na operativní nájem těch autobusů. Na začátku tam byly tři autobusy. Dneska, jak jsem říkal, nebo od toho května, by tam měly být dva. Tato částka byla tuším 1,4 milionu korun ročně. Ve velké míře se na tom podílejí náklady na mzdy řidičů a pohonné hmoty. Takže pokud dojde k omezení spojů, samozřejmě budou tady úspory. Pokud budeme chtít mít ten luxus, jaký jsme tady měli doposud, a po městě jezdily skutečně prázdné autobusy, tak nás to bude něco stát. Ale rozpočet města skutečně není nafukovací, a máme před sebou velké investice, které už jsou rozjeté, a musí se dokončit z vlastních prostředků. Takže budeme skutečně účelně hodnotit každou korunu, kterou vynaložíme z rozpočtu,“ slíbil Šindelář.

Nové jízdní řády jsou k dispozici na webových stránkách Dopravního podniku www.dpostrov.cz.

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!